A Buddhist Meditation Teacher and lecturer in Goethe Frankfurt University. Now living in Frankfurt, Germany. A founder of Dhammachaya Buddhist Center, Denmark.
Dictionary/အဘိဓာန်
Blogspot Dictionary
Blogspot Dictionary
!doctype>Tuesday, May 20, 2014
ဂ်ာမနီက ဗုဒၶေန႔ပဲြေတာ္ႏွင့္ မွတ္မွတ္ရရ အေတြးမ်ား
(၁)
“ဖြား ပြင့္ ေဟာ စံ၊ ဗ်ာဒိတ္ခံ၊ မွတ္ရန္ကဆုန္၊ လျပည့္ႀကံဳ”ဆိုတဲ့ လကၤာေလးနဲ႔အညီ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ႀကီး ၅ ခုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဗုဒၶေန႔ပဲြေတာ္ေတြ ကမၻာ့ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ က်င္းပေလ့ရွိၾကတယ္။ ျမန္မာမွာေတာ့ ဖြားျမင္ျခင္း၊ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျခင္း၊ မဟာဗုဒၶဝင္ကို ေဟာေတာ္မူျခင္း၊ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျခင္းနဲ႔ ဗ်ာဒိတ္ခံယူေတာ္မူျခင္းဆိုတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ႀကီး ၅ ခုလို႔ ဆိုၾကေပမဲ့ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ဖြား၊ ပြင့္၊ စံ ဆိုတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ၃ ခုကိုပဲ လက္ခံေျပာဆိုၾကပါတယ္။
(၂)
ဂ်ာမနီကို ေရာက္ၿပီး ၁ဝ ရက္ေက်ာ္ေက်ာ္ကတည္းက ဗုဒၶေန႔ပဲြေတာ္က်င္းပေရးအတြက္ ေက်ာင္းမွာ အစည္းအေဝးလုပ္ၾကတယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့ ေမလ ၁၁ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပၾကေပမဲ့ ပဲြေတာ္ေတြ တိုက္ေနတဲ့အတြက္ ေမလ ၁၇၊ ၁၈ ႏွစ္ရက္တိုင္တိုင္ က်င္းပဖို႔ သေဘာတူၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး ပဲြေတာ္အစီအစဥ္ေတြကို ေဆြးေႏြးၾကတယ္။
Dhamma Talk တရားပဲြအစီအစဥ္ကို ေဆြးေႏြးရာမွာ ဂ်ာမန္ရဟန္းေတာ္က ေက်ာင္းအတြင္းနဲ႔ေက်ာင္းအျပင္ ၂ ဌာနခဲြၿပီး ဂ်ာမန္လို သူက အျပင္မွာ ေဟာမယ္၊ ဦးဇင္းက အတြင္းမွာ အဂၤလိပ္လို ေဟာဖို႔ အဆိုျပဳေတာ့ ဦးဇင္းက ေရာက္တာ မၾကာေသးဘူး၊ အဆင္သင့္ျဖစ္ပါ့မလား၊ အရွင္ဘုရားပဲ ေဟာပါလို႔ ေျပာမိတယ္။ ဒါနဲ႔ သူက ဘာမွ စိုးရိမ္မေနနဲ႔၊ ေဟာသာ ေဟာ၊ ေျပာသာ ေျပာ … အားလံုးက အရွင္ဘုရား ေျပာတာ နားေထာင္ခ်င္ေနၾကတယ္လို႔ ဆိုတာနဲ႔ လက္ခံျဖစ္တယ္။
မနက္ ၁ဝ နာရီကေန ၁၁ နာရီထိ တစ္ႀကိမ္၊ ေန႔လယ္ ၂ နာရီကေန ညေန ၄ နာရီထိ တစ္ႀကိမ္၊ ညေန ၅ နာရီကေန ၆ နာရီထိ တစ္ႀကိမ္ ေဟာဖို႔ အစီအစဥ္ ခ်က္မွတ္လိုက္တယ္။ ၁၈ ရက္ေန႔ မနက္ ၁ဝ နာရီကိုေတာ့ ျမန္မာဒကာ၊ ဒကာမမ်ား လာမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမန္မာလိုေဟာဖို႔ အစီအစဥ္ ထည့္လိုက္တယ္။
(၃)
ေဟာေျပာရမယ့္ ေခါင္းစဥ္ေတြကေတာ့
(က) ဗုဒၶေန႔ပဲြေတာ္မ်ား က်င္းပရျခင္းအေၾကာင္း
(ခ) တရားထိုင္ရျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ တရားထိုင္ပံုထိုင္နည္းမ်ား
(ဂ) ဗုဒၶနည္းျဖင့္ လူေတာ္လူေကာင္းျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ျခင္း
(ဃ) ဗုဒၶဘာသာဟူသည္
(င) ၿပီးျပည့္စံုေသာလူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ မည္သို႔ လုပ္မည္နည္း (ပါရမီ ၁ဝ ပါး) တို႔ပါပဲ။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဝန္ခံရရင္ အဲဒီအစည္းအေဝးကတည္းက ရင္ထဲမွာ အလံုးႀကီးမဟုတ္ရင္ေတာင္ အလံုးေလး ရွိေနခဲ့တယ္။ ဂ်ာမန္စာကလည္း ေလ့လာရေသးတယ္။ ေဟာေျပာရမယ့္ဟာေတြအတြက္လည္း ျပင္ဆင္ရဦးမယ္။ စာေတြ ဖတ္၊ စဥ္းစား၊ စီစဥ္၊ အလုပ္ေတြ အေတာ္႐ႈပ္သြားတယ္။ အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ အလြန္႐ိုးရွင္းလြယ္ကူပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး ေဟာေျပာႏိုင္ဖို႔ပဲ စိတ္ပူမိတာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေမလ ၁၇ ရက္မေရာက္ခင္ ေက်ာင္းေရာက္လာတဲ့ ဗုဒၶဘာသာကို စိတ္ဝင္စားသူမ်ားကို ေဟာေျပာလိုက္ရတဲ့အေတြ႕အႀကံဳေတြ ရလာတဲ့အခါ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ဂ်ာမနီကို စေရာက္ကတည္းက “လုပ္မလား”လို႔ ေမးရင္သာ ျငင္းခ်င္ ျငင္းမယ္။ သြားရဲသလား၊ လုပ္ရဲသလားလို႔ ေမးလာရင္ေတာ့ “ႏိုး”လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာဘူး။ ဂ်ာမန္ရဟန္းေတာ္ကိုလည္း အရွင္ဘုရား လုပ္ႏိုင္တဲ့အရာမွန္သမွ်ကို တပည့္ေတာ္ လုပ္ႏိုင္တယ္၊ ခိုင္းပါ၊ ေျပာပါ၊ ဒါေပမဲ့ အရွင္ဘုရားေတာင္ မလုပ္ႏိုင္တာ၊ မလုပ္ခ်င္တာကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ကို မခိုင္းပါနဲ႔လို႔ ေျပာထားတာပါ။
(၄)
ဦးဇင္းတို႔ဆီက ေမလ ၁၇၊ ၁၈ မွာဆိုေပမဲ့ ျမဴးနစ္ၿမိဳ႕ေပၚမွာေတာ့ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံသားေတြ၊ ထိုင္း၊ သီရိလကၤာ၊ တ႐ုတ္၊ ထိုင္ဝမ္၊ ဗီယက္နမ္၊ တိဗက္ စတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြ ဦးေဆာင္ၿပီး ဗုဒၶေန႔ပဲြေတာ္ကို West Park ဥယ်ာဥ္ႀကီးထဲမွာ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပေနၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းက ဥကၠ႒ႀကီး မစၥတာဂုဏရဲ႕ကားနဲ႔ West Park ကို ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ ဥယ်ာဥ္ႀကီးက ျမက္ခင္းျပင္အက်ယ္ႀကီး၊ သန္႔ရွင္းတဲ့ ေရကန္၊ ခ်ယ္ရီပန္းမ်ား၊ အျခားအေရာင္အေသြး စံုတဲ့ ပန္းမ်ိဳးစံုတို႔နဲ႔ အလြန္သာယာလွပါတယ္။ ေရကန္နားေရာက္တာနဲ႔ အေဝးကေန လွမ္းျမင္ရတဲ့ လူေတြ အမ်ားႀကီး စုေဝးေနတဲ့ေနရာက ဓမၼေတးသံမ်ား စတင္ၾကားရတယ္။ စကၤာပူ၊ မေလးရွားက တ႐ုတ္ေက်ာင္းေတြမွာ ၾကားရေလ့ရွိတဲ့ တ႐ုတ္ဘုန္းႀကီးမ်ား ရြတ္ဆိုေနတဲ့အသံပါ။
ဦးဇင္းတို႔လည္း အသံၾကားတဲ့ ပဲြေတာ္ရွိရာအရပ္ကို ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ၾကတယ္။
ေစ်းေရာင္းပဲြေတာ္မ်ား၊ ထိုင္းစားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ ဗီယက္နမ္, ထိုင္း, တိဗက္ စေသာ နိုင္ငံမ်ားမွ ႐ိုးရာပစၥည္းမ်ား ေရာင္းခ်ေသာဆိုင္မ်ားကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ဆိုင္အားလံုးက မဟာယာန၊ တိဗက္တန္ဗုဒၶဘာသာ အရိပ္အေငြ႕မ်ားပင္ လႊမ္းမိုးထားတာကို ေတြ႕ရတယ္။ Buddha Haus လို႔ေခၚတဲ့ ေမတၱာဝိဟာရတစ္ေက်ာင္းတည္းသာ ေထရဝါဒေက်ာင္းျဖစ္တာကို ေတြ႕ရတယ္။
(၅)
“အရွင္ဘုရား ဒီကို လာရတာ ေပ်ာ္လား၊ ဘယ္လို ခံစားရလဲ”တဲ့။ ဥကၠ႒ဂုဏက ေမးတယ္။ “ဒီလုိပါပဲ၊ ဗဟုသုတေတာ့ ရပါတယ္”လို႔ပဲ ေျဖလိုက္တယ္။ “တပည့္ေတာ္ကေတာ့ မႀကိဳက္ဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ေထရဝါဒမေတြ႕ရလို႔”တဲ့။ ဥကၠ႒ကလည္း ေက်ာင္းက ဂ်ာမန္ဘုန္းႀကီး ေလသံအတိုင္းျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ တကယ္ေတာ့ မဟာယာနေတြ၊ ေထရဝါဒေတြ အလြန္႔အလြန္ ခဲြျခားေနတာကို သိပ္မႀကိဳက္လွပါ။ ဗီယက္နမ္ဘုန္းႀကီး သစ္နက္ဟန္၊ တိဗက္ဘုန္းႀကီး ဒလိုင္းလားမားတို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶအေၾကာင္းကို လူအမ်ား စိတ္ဝင္စားမႈ ရွိလာျခင္းကို အသိအမွတ္ျပဳရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒလိုင္းလားမား ေဟာေျပာတာကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ထက္ ခ်စ္စရာ၊ ေပ်ာ္စရာအျဖစ္သာ ခံစားလို႔ ရေပမဲ့ သစ္နက္ဟန္ရဲ႕ ေဟာေျပာမႈမ်ားက ၾကည့္႐ႈသူတိုင္းကို ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေပးႏိုင္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဥကၠ႒ကို ေျပာျဖစ္ခဲ့တယ္။
(၆)
West Park ဥယ်ာဥ္ႀကီးထဲ ေရာက္စဥ္က အႀကီးမားဆံုး ဆႏၵတစ္ခု ျဖစ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ ျဖစ္တည္လာရတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ ဒီဥယ်ာဥ္ႀကီးထဲ ေရာက္တာနဲ႔ အေဝးကေန လွမ္းေတြ႕လိုက္ရတဲ့ ဘုရားတန္ေဆာင္းတစ္ခုေၾကာင့္ပါပဲ။ ေရကန္အႀကီးႀကီးရဲ႕ ေဘးက ေရကန္အေသးမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံဗိသုကာနဲ႔ ရပ္ေတာ္မူတန္ေဆာင္းႀကီးကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ပထမေတာ့ ဗုဒၶေန႔ပဲြေတာ္ေၾကာင့္ ယာယီျပဳလုပ္ထားတာလို႔ ထင္ထားတာ။ ဥကၠ႒ကို ေမးၾကည့္ေတာ့မွ ယာယီမဟုတ္ေၾကာင္း၊ ထိုင္းဗိသုကာလက္ရာနဲ႔ အၿမဲတည္ေဆာက္ထားတဲ့ တန္ေဆာင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုင္းသာမက နီေပါလ္၊ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္ဆိုင္ရာမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း သိလုိက္ရတယ္။ ထုိင္းတန္ေဆာင္းကို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ အေဆာက္အအံုက ဆဲြေဆာင္မႈရွိေပမဲ့ ရပ္ေတာ္မူဘုရားဆင္းတုက နည္းနည္းမွ ၾကည့္မေကာင္းဘူး။ ျမန္မာ့ဗိသုကာဆရာမ်ား အပ်င္းေျပထုထားသလိုေတာင္ ျဖစ္ေနသလား ေအာက္ေမ့မိတယ္။
အႀကီးမားဆံုးဆႏၵဆိုတာကေတာ့ အဲဒီ West Park ဥယ်ာဥ္ႀကီးထဲမွာ ျမန္မာ့ဗိသုကာလက္ရာေတြ ထံုမႊမ္းထားတဲ့ ဘုရားတန္ေဆာင္းႀကီးတစ္ခု ေပၚေပါက္ေစခ်င္တာပါပဲ။ ဥကၠ႒ကို ေမးၾကည့္ေတာ့ သူက ရယ္ၿပီးေတာ့ “ပိုက္ဆံသာ မင္းတို႔ ျမန္မာေတြ အကုန္အက် ခံႏိုင္ရင္ ဂ်ာမနီအစိုးရကေတာ့ Welcome ျဖစ္ေနမွာပါ”တဲ့။ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူမ်ား ေပၚေပါက္ပါေစသတည္း။
ဆက္ရန္ ..........
အရွင္ကုသလသာမိ (အတည္မဲ့)
၂ဝ၊ ဝ၅၊ ၂၀၁၄
Labels:
article
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment