A Buddhist Meditation Teacher and lecturer in Goethe Frankfurt University. Now living in Frankfurt, Germany. A founder of Dhammachaya Buddhist Center, Denmark.
Monday, March 1, 2010
သံုးခ်က္သိမွာ တတိယာ (၆)
အထက္ပါ အားထုတ္နည္းတို႔ကို သေဘာပိုင္ေအာင္ ဥပမာျဖင့္ ျပဆိုပါဦးမည္။ သံျပားတစ္ခ်ပ္တြင္ လူ႐ုပ္ပံုေရးထားၿပီး ခ်က္ေနရာတြင္ (၃)လက္မခန္႔အေပါက္၀ိုင္းတစ္ခု၊ ရင္ဘတ္အလယ္ကလည္း တစ္ခု၊ ႏွာေခါင္းေပါက္တည့္တည့္တြင္ တစ္ခု သံုးေပါက္ ေဖာက္ထားပါ။ ၿပီးလွ်င္ ေက်ာဘက္မွ မီးသီးတစ္လံုးကို အေပါက္မ်ားႏွင့္တည့္တည့္ခ်ိန္ၿပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလွ်ာခ်ပါ။ ႏွာေခါင္းေပါက္တည့္တည့္ေရာက္လွ်င္ မိမိၾကည့္ေနေသာဘက္က ျမင္ရေပလိမ့္မည္။ မည္သည့္အေပါက္တြင္ ေရာက္ေနသနည္းဟု ေမးလွ်င္ ႏွာသီးတည့္တည့္ေရာက္ေနသည္ဟု ေျဖေပလိမ့္မည္။
ဆက္ၿပီးေလွ်ာခ်လွ်င္ ရင္ဘက္အေပါက္တည့္တည့္ေရာက္လွ်င္ လင္းခနဲ ျမင္ရေပလိမ့္မည္။ ဆက္ၿပီးေလွ်ာခ်လာေသာအခါ ခ်က္ေပါက္တည့္တည့္သို႔ေရာက္ေသာအခါ လင္းခနဲ တစ္ခါျမင္ရေပလိမ့္မည္။ ထို႔အတူပင္ အလင္းနိမိတ္ အစႏွာသီးဖ်ား၊ အလယ္ရင္ဘက္ႏွင့္ အဆံုးခ်က္သံုးဌာနလံုး ထင္ရွားလာေအာင္ အားထုတ္ရပါလိမ့္မည္။ အားထုတ္ခါစတြင္ အခက္အခဲရွိႏုိင္ေသာ္လည္း အ႐ႈက်င္လည္သြားေသာအခါ လြယ္ကူစြာ ႐ႈမွတ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
အဇၥ်တၱသံုးခ်က္႐ႈနည္းတြင္ ဘံုက်ဥ္း႐ႈနည္း၊ ဘံုလတ္႐ႈနည္းႏွင့္ ဘံုက်ယ္႐ႈနည္းဟု သံုးမ်ိဳးကဲြျပားသည္။ ႏွာသီး၀၊ ရင္လယ္၊ ခ်က္ သို႔မဟုတ္ ခ်က္၊ ရင္လယ္၊ ႏွာသီး၀ဟု သံုးခ်က္႐ႈရျခင္းသည္ အက်ဥ္းအားျဖင့္သာ ႐ႈရျခင္းျဖစ္၍ ဘံုက်ဥ္း႐ႈနည္းမည္ပါသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ နံပါတ္ (၄၁) ႐ုပ္ပံုသည္ ဘံုလတ္႐ႈနည္းကို ျပဆိုထားေပသည္။ ဦးထိပ္၊ ရင္လယ္၊ ဒြါရ သို႔မဟုတ္ ဒြါရ၊ ရင္လယ္၊ ဦးထိပ္ဟူေသာ သံုးဌာနကို ႐ႈမွတ္ရသည္။
နံပါတ္ (၄၂) ပံုမွာ ဘံုက်ယ္႐ႈနည္းကို ျပသထားသည္။ ဘံုက်ယ္႐ႈနည္းအရ သံုးဌာနမွာ ဦးထိပ္၊ ရင္လယ္၊ ေျခဖ်ားတို႔ ျဖစ္သည္။ ဘံုက်ယ္႐ႈနည္းကို မတ္တပ္ရပ္၍လည္းေကာင္း၊ ပက္လက္လွန္လွ်က္လည္းေကာင္း အားထုတ္ရသည္။
ဤေနရာတြင္ ဥပ႒ာနသံုးမ်ိဳးကို သိသင့္ပါသည္။ ၎တို႔မွာ ….
၁။ မ႑လုပ႒ာန
၂။ ဥပဎၬဳပ႒ာန
၃။ သကလုပ႒ာန တို႔ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔တြင္ ဘာ၀နာအာ႐ံုသန္လွသျဖင့္ အားထုတ္႐ႈမွတ္ေလတိုင္း မိမိ၏ ၀မ္းေခါင္းအတြင္း၌ မွန္တိုင္ၾကီးစိုက္ထူ၍ထားသကဲ့သို႔ ထင္လာမူကား မ႑လုပ႒ာနမည္၏။ ကိုယ္တစ္ပိုင္းတစ္ျခမ္းသာ ထင္လာလွ်င္ ဥပဎၬဳပ႒ာနမည္၏။ တစ္ကိုယ္လံုးထင္လာမူကား ဥပဎၬဳပ႒ာနမည္ပါသည္။
ဘံုက်ယ္႐ႈနည္းဆိုသည့္အတိုင္း မိမိတစ္ကိုယ္လံုး အဂၤါအစိတ္အပိုင္းတိုင္း၌ သံုးခ်က္သံုးခ်က္ ႐ႈရပံုကို နံပါတ္ (၄၃)ပံုကို ၾကည့္ေသာအားျဖင့္ ဉာဏ္ရွင္းစရာ ရွိေလာက္ေပၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအဆင့္၌ “သဗၺကာယပဋိသံေ၀ဒီ အႆသိႆာမိ၊ ပႆသိႆာမီတိ သိကၡတိ = အလံုးစံုေသာ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ အလုိလို လင္းေစလွ်က္ ထြက္ေလကို ထုတ္အံ့၊ ၀င္ေလကို သြင္းအံ့ဟူ၍ က်င့္၏”ဟု ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ပံု (က)အတိုင္း ႐ႈမွတ္လိုလွ်င္ လက္ဖ်ား၊ လက္လယ္၊ လက္ရင္းဟု ၀င္ေလသံုးခ်က္ သို႔မဟုတ္ လက္ရင္း၊ လက္လယ္၊ လက္ဖ်ားဟု ထြက္ေလသံုးခ်က္ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ထုတ္ခ်ည္သြင္းခ်ည္ ႐ႈမွတ္ရပါမည္။ ပံု (ခ)အတိုင္း ႐ႈမွတ္လိုလွ်င္လည္း ျပထားသည့္အတိုင္း ႐ႈမွတ္ပါ။ ပံု (ဂ)အတိုင္း ရႈမွတ္လိုလွ်င္ ေျခဖ်ား၊ ေျခလယ္၊ ေျခရင္းဟု ၀င္ေလသံုးခ်က္၊ ေျခရင္း၊ ေျခလယ္၊ ေျခဖ်ားဟု ထြက္ေလသံုးခ်က္အားျဖင့္ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ရႈမွတ္ႏိုင္ပါသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment