ယခင္အဆက္.....
အခ်ိဳ႕ဘာသာျခားမ်ားက ေျပာၾကသည္။ `ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ နတ္ျပည္နဲ႔ေျမွာက္၊ ငရဲနဲ႔ေျခာက္ၿပီး အလွဴခံေနတဲ့ဘာသာပါကြာ´ဟူ၍။ အမွန္အားျဖင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သတၱ၀ါတို႔၏ စရိုက္အားေလွ်ာ္စြာ ဒါနႏွင့္စပ္ေသာတရား၊ သီလႏွင့္စပ္ေသာတရား၊ ပညာ(သမထ၊ ၀ိပႆနာ)ႏွင့္စပ္ေသာတရားတို႔ကို ေဟာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အၿမဲတမ္း အလွဴခံတရားကိုခ်ည္း ေဟာေနသည္မဟုတ္ပါ။ အထက္ပါ ေဟာၾကားခ်က္အရလည္း ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ မည္မွ်ၾကီးက်ယ္ေသာအလွဴျဖစ္ေစကာမူ ေအာက္ထစ္ဆံုး ဘာသာေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုအေနျဖင့္ သတ္မွတ္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ မွတ္သားသင့္ပါသည္။
ျပည္တြင္းက လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္က `ဦးဇင္းဘုရား ျပည္တြင္းက ဘုန္းၾကီးေတြက ဒါနတရား၊ သီလတရားေတြခ်ည္းပဲ ေဟာေနၾကတယ္ဘုရား၊ အဲဒီေတာ့ လူေတြက အလွဴအတန္းေလးလုပ္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အႏွစ္သာရ တရားအားထုတ္ဖို႔ေတာ့ ေမ့ကုန္ၾကၿပီဘုရား´ဟု ဆိုပါသည္။ `အမွန္က သမထ၊ ၀ိပႆနာတရားေတြကို ဘုန္းၾကီးေတြ မေဟာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေဟာထားတာမွ အမ်ားၾကီး ဒကာေလး၊ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက အဲဒီတရားေတြကို နာရေကာင္းမွန္း၊ သမထ၊ ၀ိပႆနာတရားေဟာတဲ့ဘုန္းၾကီးေတြကိုေတာ့ ၾကည္ညိဳရေကာင္းမွန္းမသိ ျဖစ္ေနၾကတာ´ဟု ျပန္ေျပာရပါသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အထက္ပါ အဆင့္ဆင့္ေဟာၾကားခ်က္ေလးကို တေစ့ေစ့ေတြးၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၏ တကယ့္လမ္းမွန္ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၾကေစလိုပါသည္။
(၇)
ကူဋဒႏၲပုဏၰား ဥပါသကာအျဖစ္ ေလွ်ာက္ထားျခင္း
ကူဋဒႏၲပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရာအား ဤစကားကုိ ေလွ်ာက္၏ - ''အသွ်င္ေဂါတမ တရားေတာ္သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ တရားေတာ္သည္အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ ေမွာက္ထားသည္ကုိ လွန္ဘိသကဲ႔သုိ႔လည္းေကာင္းဖံုးလႊမ္းထားသည္ကုိ ဖြင့္လွစ္ဘိသကဲ႔သုိ႔လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိလည္ေသာလူအား လမ္းမွန္ ကုိေျပာၾကားဘိသကဲ႔သုိ႔လည္းေကာင္း ' မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ သူတုိ႔သည္ အဆင္းတုိ႔ကုိ ျမင္ၾကလိမ့္မည္'ဟု အမုိက္ေမွာင္၌ ဆီမီးတန္ေဆာင္ကုိ ေဆာင္ျပဘိသကဲ႔သုိ႔လည္းေကာင္း၊ အသွ်င္ေဂါတမ ဤအတူသာလွ်င္ အသွ်င္ေဂါတမသည္ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ တရားေတာ္ကုိ ျပေတာ္မူပါေပ၏၊ (အသွ်င္ေဂါတမ) ထုိအကြၽႏု္ပ္သည္ အသွ်င္ေဂါတမကုိ ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ တရားေတာ္ကုိလည္း ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ သံဃာေတာ္ကုိလည္း ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ဆည္းကပ္ပါ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ယေန႔မွစ၍ အသက္ထက္ဆံုး ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသကာဟု မွတ္ေတာ္မူပါ။
အသွ်င္ေဂါတမ ထုိအကြၽႏု္ပ္သည္ (ယဇ္ပူေဇာ္ရန္) အလုိ႔ငွါ ယဇ္တုိင္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ထားေသာႏြားလားခုနစ္ရာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ႏြားထီးငယ္ ခုနစ္ရာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ႏြားမငယ္ ခုနစ္ရာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဆိတ္ခုနစ္ရာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ သုိး ခုနစ္ရာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း လႊတ္ပါ၏၊ (ထုိသတၱဝါတုိ႔အား) အသက္ခ်မ္းသာခြင့္ကုိ ေပးပါ၏၊ (ထုိသတၱဝါတုိ႔သည္) စိမ္းစုိေသာ ျမက္တုိ႔ကုိလည္း စားၾကပါေစ၊ ေအးျမေသာ ေရတုိ႔ကုိလည္း ေသာက္ၾကပါေစ၊ ထုိ (သတၱဝါ)တုိ႔အား ေအးျမ ေသာေလသည္လည္း တုိက္ခတ္ပါေစ''ဟု ေလွ်ာက္၏။
ေသာတာပတၱိဖုိလ္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္း
မည္းညစ္ျခင္းကင္းေသာ ျဖဴစင္ေသာ အဝတ္သည္ ဆုိးရည္ကုိ ေကာင္းစြာ ခံယူသကဲ႔သုိ႔ ကူဋဒႏၲပုဏၰားအား ထုိေနရာ၌ပင္လွ်င္ ''ျဖစ္ျခင္းသေဘာရွိေသာ တရားအလံုးစံုသည္ ခ်ဳပ္ျခင္း သေဘာရွိ၏''ဟု ကိေလသာျမဴအညစ္အေၾကးမွ ကင္းေသာ တရားမ်က္စိ ' ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္' သည္ ျဖစ္ေပၚ၏။ ထုိအခါ ကူဋဒႏၲပုဏၰားသည္ တရားကုိ ျမင္ၿပီးသည္ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားအား ''အသွ်င္ေဂါတမသည္ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ နက္ျဖန္အဖုိ႔ အကြၽႏု္ပ္၏ ဆြမ္းကုိ့လက္ခံေတာ္မူပါ''ဟု ေလွ်ာက္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းျဖင့္ လက္ခံေတာ္မူ၏။ ကူဋဒႏၲပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ခံေတာ္မူျခင္းကုိ သိ၍ ေနရာမွထကာျမတ္စြာဘုရားကုိ ရွိခုိးလ်က္ အ႐ုိအေသျပဳၿပီးလွ်င္ ဖဲခြါသြားေလ၏။
ကူဋဒႏၲပုဏၰားသည္ ထုိညဥ့္လြန္ေျမာက္ၿပီးေနာက္ မိမိ၏အလွဴ (ယဇ္) ဝင္း၌ မြန္ျမတ္ေသာခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ကုိ စီမံေစၿပီးလွ်င္ ''အသွ်င္ေဂါတမ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ၊ ဆြမ္း ျပင္ၿပီးပါၿပီ''ဟုျမတ္စြာဘုရား အား အခ်ိန္ (တန္ေၾကာင္း) ကုိ ေလွ်ာက္ေစ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ နံနက္အခ်ိန္၌ (သကၤန္းကုိ) ျပင္ဝတ္ေတာ္မူ၍ သပိတ္သကၤန္းကုိယူလ်က္ ကူဋဒႏၲပုဏၰား၏ အလွဴ (ယဇ္) ဝင္းသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ျပင္ထားေသာ ေနရာ၌ရဟန္းသံဃာႏွင့္ အတူ ထုိင္ေနေတာ္မူ၏။ ကူဋဒႏၲပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအမွဴးရွိေသာ ရဟန္းသံဃာကုိ မြန္ျမတ္ေသာ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ျဖင့္ ေရာင့္ရဲသည့္တုိင္ေအာင္ တားျမစ္သည့္ တုိင္ေအာင္ မိမိကုိယ္တုိင္ လုပ္ေကြၽး၏။ ျမတ္စြာဘုရား ဆြမ္းစားၿပီး၍ သပိတ္မွလက္ကုိ ဖယ္ၿပီးေသာအခါ ကူဋဒႏၲပုဏၰားသည္ နိမ့္ေသာထုိင္စရာ တစ္ခုကုိ ယူ၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္၏။
တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေနေသာ ကူဋဒႏၲပုဏၰားအား ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားစကားျဖင့္ (အက်ဳိးစီးပြားကုိ) သိျမင္ေစလ်က္ (တရားကုိ) ေဆာက္တည္ေစကာ (တရားက်င့္သံုးရန္) ထက္သန္ေစ၍ရႊင္လန္းေစၿပီးလွ်င္ ေနရာမွ ထကာ ဖဲခြါၾကြသြားေတာ္မူေလသတည္း။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္.....
No comments:
Post a Comment