ယခင္အဆက္
(၅)
ပစၥဳပၸန္ဇာတ္လမ္းျပန္စၿပီ
ဗုဒၶျမတ္စြာက အထက္ပါအတိုင္း ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ္ ထုိပုဏၰားတုိ႔သည္ ျပင္းျပက်ယ္ေလာင္ေသာ အသံျဖင့္ ပဲ႔တင္ထပ္မွ် (ဤသုိ႔) ေျပာဆုိၾကကုန္၏ - ''ေၾသာ္ အံ့ဖြယ္ေကာင္းေသာ ယဇ္ပြဲပါေပတကား၊ ေၾသာ္ အံ့ဖြယ္ေကာင္းသည့္ ျပည့္စံုေသာ ယဇ္ပြဲပါေပတကား''ဟု ေျပာဆုိၾကကုန္၏။
ကူဋဒႏၲပုဏၰားသည္ကား ဆိတ္ဆိတ္သာလွ်င္ ထုိင္ေန၏၊ ထုိအခါ ထုိပုဏၰားတုိ႔သည္ ကူဋဒႏၲပုဏၰားကုိ ''အသွ်င္ကူဋဒႏၲသည္ ရဟန္းေဂါတမ၏ ေကာင္းေသာ စကားကုိ ေကာင္းေသာ စကားအေနျဖင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေကာင္းခ်ီးမေခၚသနည္း''ဟု ဆုိၾကကုန္၏။
အသွ်င္တုိ႔ ငါသည္ ရဟန္းေဂါတမ၏ ေကာင္းေသာစကားကုိ ေကာင္းေသာ စကားအေနျဖင့္ေကာင္းခ်ီးမေခၚသည္ မဟုတ္ပါ၊ အၾကင္သူသည္ ရဟန္းေဂါတမ၏ ေကာင္းေသာ စကားကုိ ေကာင္းေသာ စကားအေနျဖင့္ ေကာင္းခ်ီးမေခၚျငားအံ၊ ထုိသူ၏ ဦးေခါင္းေသာ္လည္း ျပတ္က်ေလရာ၏၊ အသွ်င္တုိ႔ စင္စစ္ေသာ္ကား ငါသည္ ဤသုိ႔ စဥ္းစားေနပါ၏ -ရဟန္းေဂါတမသည္ ''ဤသုိ႔ ငါၾကားဖူး၏'' ဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ''ဤသုိ႔ ျဖစ္ထုိက္၏'' ဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း မဆုိမူ၍ ''ထုိအခါ၌ ဤသုိ႔ ျဖစ္ဖူး၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ျဖစ္ဖူး၏'' ဟူ၍သာလွ်င္ ဆုိေခ်၏။ အခ်င္းတုိ႔ ထုိ႔ေၾကာင့္ ငါသည္ ဤသုိ႔ ေတြးထင္မိ၏။
''ရဟန္းေဂါတမသည္ ထုိစဥ္အခါ၌ ယဇ္၏အရွင္ျဖစ္ေသာ မဟာဝိဇိတမင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထုိယဇ္ကုိ ပူေဇာ္ရာ၌ ၫႊန္ၾကားေသာ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰား ေသာ္လည္းေကာင္း မခြၽတ္ျဖစ္တန္ရာ၏ဟူ၍ ငါထင္မိ၏''ဟု (ျပန္ေျပာၿပီးလွ်င္) -
အသွ်င္ေဂါတမသည္ ဤသုိ႔ေသာယဇ္ကုိ ပူေဇာ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပူေဇာ္ရာ၌ ၫႊန္ၾကား၍ေသာ္လည္းေကာင္း ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ နတ္ျပည္သုိ႔ ကပ္ေရာက္ခဲ႔သည္ကုိ အမွတ္ရပါသေလာဟု (ျမတ္စြာဘုရားအား ေမးေလွ်ာက္၏)။
ပုဏၰား ဤသုိ႔ေသာ ယဇ္ကုိ ပူေဇာ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ပူေဇာ္ရာ၌ ၫႊန္ၾကား၍ေသာ္လည္းေကာင္း ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ နတ္ျပည္သုိ႔ ကပ္ေရာက္ခဲ႔သည္ကုိ ငါ အမွတ္ရပါ၏၊ ထုိစဥ္အခါ၌ ငါသည္ ထုိယဇ္ကုိ ပူေဇာ္ရာ၌ ၫႊန္ၾကားေသာ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰား ျဖစ္ခဲ႔ေပ၏။
(၆)
အဆင့္ဆင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာအလွဴ
`အသွ်င္ေဂါတမ သံုးပါးေသာစိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတားရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ ဤယဇ္ထက္ သာ၍နည္းေသာ ကိစၥလည္းရွိေသာ သာ၍နည္းေသာ အားထုတ္ရမႈလည္းရွိေသာ သာ၍ မ်ားေသာ အက်ဳိးလည္းရွိေသာ သာ၍မ်ားေသာ အာနိသင္လည္းရွိေသာ ယဇ္သည္ ရွိပါေသးသေလာ´
`ပုဏၰား ရွိေသး၏´
`ထုိယဇ္သည္ အဘယ္ပါနည္း´
`ပုဏၰား သီလရွိေသာ ရဟန္းတုိ႔အား ရည္ၫႊန္း၍ အျမဲတမ္းလွဴေနေသာ မ်ဳိး႐ုိးစဥ္ဆက္ ယဇ္ (အလွဴ) တုိ႔သည္ ယင္းယဇ္ထက္ သာ၍နည္းေသာ ကိစၥလည္း ရွိ၏၊ သာ၍နည္းေသာ အားထုတ္ရမႈလည္း ရွိ၏၊ သာ၍ မ်ားေသာ အက်ဳိးလည္း ရွိ၏၊ သာ၍မ်ားေသာ အာနိသင္လည္းရွိ၏´
`အဘယ့္ေၾကာင့္ သာ၍ အက်ိဳးအာနိသင္ ၾကီးပါသနည္း´
`ပုဏၰား ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ (သံုးပါးေသာ စိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတားရွိသည့္ ျပည့္စံုေသာ) ယဇ္ပြဲသုိ႔ ရဟႏၲာတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ ရဟႏၲာျဖစ္ရန္ က်င့္ေနေသာ သူတုိ႔သည္လည္းေကာင္း မခ်ဥ္းကပ္ကုန္၊ ထုိ (သုိ႔ မခ်ဥ္းကပ္ျခင္း) သည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဆုိေသာ္ ့့့ ပုဏၰားယင္းယဇ္ (ပြဲ) ၌ တုတ္ျဖင့္ ပုတ္ခတ္ျခင္းတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ လည္ကုိ ဆြဲကုိင္ျခင္းတုိ႔သည္လည္းေကာင္း ထင္ကုန္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ယဇ္ပြဲသုိ႔ရဟႏၲာတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ ရဟႏၲာျဖစ္ရန္ က်င့္ေနေသာ သူတုိ႔သည္လည္းေကာင္း မခ်ဥ္းကပ္ကုန္´
`ထိုယဇ္ထက္ အလုပ္လည္းနည္း၊ အက်ိဳးလည္း ၾကီးေသာ ယဇ္သည္ ရွိပါေသးသေလာ´
`ပုဏၰား ရွိေသး၏´
`ထုိယဇ္သည္ အဘယ္ပါနည္း´
`ပုဏၰား အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ ရွိေသာ သံဃာကုိ ရည္ၫႊန္း၍ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴဒါန္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏´
`ထိုထက္ ပိုၿပီး ဗာဟိရနည္းၿပီး အက်ိဳးၾကီးေသာ အျခားယဇ္သည္ ရွိပါေသးသေလာ´
`ပုဏၰား ရွိေသး၏´
`အသွ်င္ေဂါတမ ထုိယဇ္သည္ အဘယ္ပါနည္း´
`ပုဏၰား ယံုၾကည္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ 'ဘုရားကုိ ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္၏၊ တရားကုိ ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္၏၊ သံဃာကုိ ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္၏'၊ ဤရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ျခင္းသည္ အလုပ္လည္းနည္း၏၊ အက်ိဳးလည္း ၾကီး၏´
`အသွ်င္ေဂါတမ အျခားယဇ္ ရွိပါေသးသေလာ´
`ပုဏၰား ရွိေသး၏´
`အသွ်င္ေဂါတမ ထုိယဇ္သည္ အဘယ္ပါနည္း´
`ပုဏၰား ယံုၾကည္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိလည္းေကာင္း၊ မေပးသည္ကုိ ယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိလည္းေကာင္း၊ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိလည္းေကာင္း၊ မမွန္ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိလည္းေကာင္း၊ မူးယစ္ေမ့ေလ်ာ့ေစတတ္ ေသာ ေသရည္ေသရက္မွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာသိကၡာပုဒ္ကုိလည္းေကာင္း ေဆာက္တည္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ဤငါးပါးသီလေစာင့္ထိန္းျခင္းမွာ အလုပ္လည္းနည္း၏။ အက်ိဳးလည္းၾကီး၏´
`အသွ်င္ေဂါတမ အျခားယဇ္သည္ ရွိပါေသးသေလာ´
`ပုဏၰား ရွိေသး၏´
`အသွ်င္ေဂါတမ အဘယ္ပါနည္း´……စသည္ျဖင့္ ကူဋဒႏၲပုဏၰားသည္ တစ္ဆင့္ခ်င္း ေမးျမန္းလာရာ ဗုဒၶျမတ္စြာကလည္း တစ္ဆင့္ခ်င္း ေျဖဆိုရွင္းျပသြားခဲ့သည္။ ေအာက္ပါအစဥ္တို႔မွာ ေနာက္က်ေသာအခ်က္မ်ားသည္ ေရွ႕က်ေသာအခ်က္မ်ားထက္ ပို၍အလုပ္နည္းသကဲ့သို႔ ပို၍လည္း အက်ိဳးၾကီးပါသည္။ (စာရွည္မည္စုိး၍ အစဥ္မွ်သာ ေဖာ္ျပပါမည္။) ၎တို႔မွာ…..
-သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုေစျခင္း
-ပထမစ်ာန္ရေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
-ဒုတိယစ်ာန္ရေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
-တတိယစ်ာန္ရေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
-စတုတၳစ်ာန္ရေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
-စတုတၳစ်ာန္မွ ၀ိပႆနာသို႔ကူး၍ ၀ိပႆနာဉာဏ္အျမင္ႏွင့္ျပည့္စံုေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
-မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ရေအာင္ အားထုတ္ျခင္း တို႔ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္ဆံုးတြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာက `ပုဏၰား ဤျပည့္စံုေသာ ယဇ္ (အာသဝကၡယဉာဏ္)ထက္ သာ၍လြန္ကဲသည္လည္းျဖစ္ေသာ သာ၍မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အျခားတစ္ပါးေသာ ျပည့္စံုေသာ ယဇ္သည္ မရွိေတာ့ၿပီ´ဟု ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။
ဤအခန္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔အတြက္ အလြန္သတိျပဳဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။ ပထမ ၾကီးက်ယ္ေသာအလွဴဒါနျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္၏၊ အက်ိဳးၾကီး၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။
ထို႔ထက္အလုပ္နည္းရံုသာမက အက်ိဳးလည္းၾကီးေသာ အလွဴရွိပါေသးသေလာဟုဆိုေသာ္အခါ `မ်ိဳးရိုးစဥ္ဆက္အလွဴ´ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေန႔စဥ္ၾကြေရာက္လာေသာ သံဃာေတာ္တို႔အား နိစၥဘတ္လွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ထို႔ထက္အက်ိဳးၾကီးသည္ကား သံဃိကေက်ာင္းအလွဴ ျဖစ္သည္။ ထို႔ထက္အက်ိဳးၾကီးသည့္ အလုပ္မွာ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ျခင္း၊ ထို႔ထက္ပို၍ အက်ိဳးၾကီးသည္မွာ ငါးပါးသီလေစာင့္ထိန္းျခင္း၊ ထို႔ထက္ပို၍ အလုပ္နည္းၿပီး အက်ိဳးၾကီးေသာအလုပ္မွာ သမထ၊ ၀ိပႆနာအလုပ္တို႔ ျဖစ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူသြားပါသည္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္....
No comments:
Post a Comment