“မေျပာမၿပီး၊ မတီးမျမည္”ဆိုသလိုပဲ ေျပာသင့္တာေတြ႕ေတာ့လဲ ေျပာရအံုးမွာေပါ့ေလ။ ဦးဇင္းကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ ေဆြးေႏြးရတဲ့အခ်က္ႏွစ္ခ်က္။ အဲဒီႏွစ္ခ်က္ကို မူတည္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးသြားတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေအာ့ပို႔စစ္ဒကာေလးမ်ားရဲ႕ ေ၀ဖန္စာမွာက်ေတာ့ အဲဒီကို ဦးတည္မႈ မရွိေတာ့ဘူး။ ဦးဇင္းကို အဓိကဦးတည္ၿပီးေတာ့ အတိုက္အခံေတြအားလံုးကို ဦးတည္လာတယ္။ ကိုယ္ စ,ထားတဲ့ဇာတ္လမ္းဆုိေတာ့လဲ ကိုယ္ၿပီးေအာင္ က,ရေတာ့မွာေပါ့ေလ။ ဦးဇင္းက အတင္းကာေရာ ေလွ်ာက္ေျပာရတာ ၀ါသနာမပါဘူး။ ေအာ့ပို႔စစ္ဒကာေလးမ်ားထံ ဦးဇင္း အရင္ေရးခဲ့တဲ့စာကို လိုရင္းဆြဲထုတ္ျပပါမယ္။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ ဒကာေလးမ်ား ေ၀ဖန္သြားတဲ့ အခ်က္ေတြ ကိုပဲ ျပန္လည္ေ၀ဖန္သြားပါ့မယ္။
အရင္ေရးခဲ့တဲ့စာမွာ အဓိက မိန္းပြိဳင့္ႏွစ္ခုရွိတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုကို က်န္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြက ျပန္ၿပီး ၿခံဳမိေအာင္၊ ရွင္းလင္းေအာင္၊ သေဘာေပါက္ေအာင္၊ ခိုင္လံုေအာင္ လုပ္ထားတာေတြ႕ရမယ္။ ဦးဇင္းတို႔ Thesis လုပ္ဖူးတဲ့သူဆို သိပါလိမ့္မယ္။ သူ႕မွာ အဓိကျပႆနာ(problem)တစ္ခု သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ခု မပါမျဖစ္ပါရတယ္။ ေနာက္ေရးသမွ်ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ စာမ်က္ႏွာေတြမ်ားမ်ား အဲဒီျပႆနာ (problem)ကိုပဲ ဦးတည္ေနရတယ္။
ဦးဇင္းေရးခဲ့တဲ့စာကို ျပန္ဖတ္ၾကည့္ၾကေစလိုပါတယ္။ ပထမ ဦးဇင္း ဦးတည္လိုက္တာက ေအာ့ပို႔စစ္ဒကာေလးမ်ားတင္ထားတဲ့ ျပႆနာႏွစ္ရပ္ကို ေျပာျပထားတယ္။ ဘယ္ေကာင္ေတြကိုေတာ့ တုတ္လိုက္အံုးမယ္၊ ဘယ္လိုေဆာ္လိုက္အံုးမယ္ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ေရးတာမဟုတ္ေၾကာင္း ေသခ်ာဖတ္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးတဲ့သေဘာကလြဲၿပီး ဘာမွစိတ္ကူးမရွိဘူး။
နံပါတ္ (၁) ျပည္သူနဲ႔ တပ္မေတာ္ တစ္သီးတစ္ျခားလို ဘာေၾကာင့္ျဖစ္၊ နံပါတ္ (၂) အတိုက္ အခံေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းသြားၾကတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ အဲဒီအခ်က္ကို မူတည္ၿပီး ေဆြးေႏြးသြားတာပါ။
ေအာက္မွာ တင္ျပလိုက္တဲ့ န.အ.ဖ ဒီလိုလုပ္တယ္၊ ဒီလို ျပဳမူေနတယ္၊ ျပည္သူေတြက ဒီလို ခံစားေနရတယ္၊ ဒါေတြကို မၾကိဳက္ၾကဘူး။ ဒီလို ျဖစ္ေစခ်င္ေနၾကတယ္………..
ဒါေၾကာင့္ (၁) ျပည္သူနဲ႔တပ္မေတာ္ တစ္သီးတစ္ျခားစီ ျဖစ္သြားတယ္။
(၂) အတိုက္အခံေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းသြားၾကတာ မ်ားတယ္။
ဦးဇင္း ေျပာခဲ့တာ အဲဒါပါပဲ။ ဦးဇင္းေရးခဲ့တဲ့အထဲမွာ စစ္သားက ရိုင္းတယ္၊ လူသတ္ေကာင္၊ ဗုဒၶဘာသာေတြမဟုတ္ဘူး၊ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တဲ့သူကမွ တကယ္ကူညီတာကြလို႔ အဓိပၸါယ္ထြက္ႏိုင္တဲ့ စကားေတြ၊ စစ္သားေတြက ဘာမွ မလုပ္ဘူး၊ ဘာမွ မကူညီဘူး၊ ဒီအတိုင္း ထိုုင္ၾကည့္ေနၾကတယ္၊ အဲဒီလို လံုး၀(လံုး၀) မေျပာခဲ့ပါဘူး။ ဦးဇင္းစိတ္ထဲမွာလဲ အဲဒီလုိ ေျပာခ်င္တဲ့စိတ္ လံုး၀(လံုး၀)ကို မရွိပါ ဘူး။ စာကို ေသခ်ာဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။
အတည့္ဖတ္မွ အတည့္ျမင္တာ၊ စ,ဖတ္ကတည္းက “ဟာ…ဒီကိုယ္ေတာ္ ငါတို႔ဘက္က မဟုတ္ဘူး”ဆိုၿပီး ေစာင္းသြားရင္ေတာ့ အမွန္ကို ဘယ္ေရာက္ေတာ့မလဲ။
“အခုေရးသြားတာကေတာ့ တစ္ဖက္သတ္ေတြပဲ ထင္တယ္ေနာ္”တဲ့။ အဲဒါကေတာ့ စာဖတ္ ပရိသတ္က ဆံုးျဖတ္ပါလိမ့္မယ္ ဒကာေလးမ်ား။ ဘာကို ၾကည့္ၿပီး တစ္ဖတ္သတ္လို႔ ေျပာရတာ ဆို တာကိုေတာ့ တိတိက်က် ေျပာမသြားခဲ့ဘူး။ ဒကာေလးမ်ား ဆိုလိုခ်င္တာက “တပ္မေတာ္သားေတြ အကူအညီေပးေနတာက်ေတာ့ ထည့္ေျပာမသြားဘူး”တဲ့လား။ ဒီေနရာမွာ ေျပာေနရင္ သိပ္ရွည္ သြားမွာ ေၾကာက္လို႔ အညႊန္းပဲ ေပးလိုက္ပါရေစ။ http://lanka-sangha.blogspot.com ေဆာင္းပါးက႑မွာ ျပည္ခ်စ္ဘုန္းဘုန္းကေလာင္နဲ႔ ဦးဇင္းေရးထားတဲ့ “သာသနာႏွင့္ႏိုင္ငံေရး”ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကို သြားဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
“တပ္မေတာ္ကေရာ ျပည္သူအတြက္ မလုပ္လုိ႕လား ေမးခြန္းေတြ ထုတ္ၾကည့္ေသးလား”တဲ့။ အဲဒါ ျပည္သူေတြက အေျဖေပးပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုပဲ ဦးဇင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ “ဘာမွမလုပ္ေပးႏုိင္ဘူး ဆုိတာေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႕မွ လက္ခံေပးလုိ႕ မရတဲ့အရာေတြပါ”လို႔ ေျပာရေအာင္ ဦးဇင္းေျပာ သြားတဲ့အထဲမွာ တပ္မေတာ္ဟာ ႏိုင္ငံအတြက္ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ဘူးလို႔ ဦးဇင္းမေျပာခဲ့ပါဘူးေနာ္။ ဒကာေလးမ်ားကို ဦးဇင္း ေျပာခ်င္တာက ဘာေတြပဲလုပ္လုပ္ ျပည္သူက ေကာက္ခ်က္ခ်ေနတယ္၊ သမိုင္းက မွတ္တမ္းတင္ေနတယ္။
ဘာလုပ္ေဆာင္ခ်က္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သမိုင္းစာအုပ္ၾကီးထဲကို အတင္းထိုးထဲ့ေရးလိုက္လို႔ မရဘူး။ ျပည္သူေတြရဲ႕ႏွလံုးသားထဲမွာ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေတြကိုလဲ အဆိုပါ အတင္းထိုးထဲ့ တြယ္တက္လာတဲ့ သမိုင္းေတြက အႏိုင္ယူလို႔ မရဘူး။ ျပည္သူက ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ၾကီး သမိုင္းမွာ ဘယ္သူက ေက်းဇူးရွင္၊ ဘယ္သူက ဘာ..ဘာ…ဘာ ဆိုတာကို သိတယ္။
“စစ္အစိုးရကို ဦးဇင္းတို႔ ဘာလို႔ မၾကိဳက္တာလဲ၊ ဦးဇင္းတို႔ကို ဘာလုပ္ေနလို႔လဲ”တဲ့။ အဲဒါကေတာ့ ဖတ္မိသူတိုင္း သိပါလိမ့္မယ္။ ကေလးကလား သိပ္ဆန္လြန္းေနတယ္။ ဦးဇင္း ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီပဲ။ “ငတံုးေတြ မဟုတ္လုိ႔ပါ”။ ဒါကေျပာစရာေတာင္ မလိုဘူး။ တစ္ခုေျပာခ်င္တာက “ကိုယ့္အသားထိမွ နာတယ္ဆိုတဲ့သူမ်ိဳးဟာ …….”ဆိုတာပါပဲ။ ဦးဇင္းတို႔ကို ဦးကုန္းခ်ၿပီး ျပည္သူေတြကို မတရားလုပ္ေနတာမ်ား….ရွိခဲ့ရင္ေပါ့ေလ။ ျပည္သူနဲ႔သာသနာဟာ ကိုင္းကၽြန္းမွီ၊ ကၽြန္းကိုင္းမွီ တာ၀န္ကိုယ္စီရွိၾကတယ္ဆိုတာ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ (အရမ္းကို အတိုခ်ဳံးၿပီးေျပာျပတာပါ)။
“တပ္မေတာ္သားတစ္ေယာက္က ဘယ္ေတာ့မွ မေစာ္းကားဘူး”တဲ့။ လာျပန္ၿပီ။ ဦးဇင္းေျပာခဲ့ တဲ့အထဲမွာ တပ္မေတာ္သားတစ္ေယာက္က ေစာ္ကားေနပါတယ္လို႔ ေျပာခဲ့လို႔လား။
“ဘုန္းၾကီးအတုေတြကုိ ထုိင္ရွိးခုိးဖုိ႕ကေတာ့ ဘယ္လုိမွမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး ဗုဒၶဘာသာမွာ ဒါမ်ဳိး လက္ခံမွာမဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕နားလည္းတဲ့ ဗုဒၶဘာသာကအဲဒီလုိ ဘုန္းၾကီးအတုေတြ ၾကည္ညုိ ေလးစားဖုိ႕ မဟုတ္ဘူးေလ”တဲ့။ ဒီစကားကေတာ့ သိပ္ကို ၾကိဳက္သြားၿပီ ဒကာေလးေရ။ တကယ့္ကို သေဘာက်မိပါတယ္။ ဦးဇင္းတို႔လဲ ဘုန္းၾကီးအတုေတြ ေပါမ်ားလာတာနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ အေတာ္ကို စိတ္ပ်က္ေနၾကပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ဖက္ကၾကည့္ရင္ ဘုန္းၾကီးအတုေတြကို ထိုင္ရွိခိုးဖို႔ ဘယ္ရဟန္း ေတာ္ကမွလဲ စစ္သားေတြကိုမွ မေတာင္းဆိုပါဘူး။ “ဘုန္းၾကီးအတုေတြကိုေတာ့ ရွိမခိုးၾကပါနဲ႔။ လူ၀တ္လဲေပးၾကပါ၊ ထိုက္သင့္ရာအျပစ္ေတြလဲ ေပးၾကပါ”။ ဦးဇင္းတို႔ကေတာ့ အဲဒီလို အၿမဲဆႏၵ ျပဳပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တစ္ခု စဥ္းစားသင့္တာက ဦးဇင္းေရာက္ေနတဲ့ သီရိလကၤာႏိုင္ငံက ရဟန္းေတာ္ ေပါင္း ၂၀၀-ခန္႔ထဲက ၉၉.၉%ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ န.အ.ဖကို မၾကိဳက္ၾကေပမယ့္ ဘုန္းၾကီးအတုေတြေတာ့ မဟုတ္ၾကဘူး။ ဒါေပမယ့္ န.အ.ဖ က လႊတ္လိုက္တဲ့ ဘုန္းၾကီးအတုေတြ ေတာ့ ျပည္ပမွာ ရွိပါတယ္။ ေအာ့ပို႔စစ္ဒကာေလးမ်ားလဲ သိမွာပါ။ မသိရင္လဲ ေလ့လာအံုးလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါရေစ။
ေျပာမိလက္စနဲ႔ေတာ့ ေျပာရမွာပဲ။ စာက သိပ္ရွည္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့လဲ စာဖတ္သူမ်ားကို ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းမွာ ေျပာဖို႔ တာ၀န္ရွိလာေတာ့လဲ ေျပာရေတာ့မွာပဲ။ စက္တင္ဘာ အေရးအခင္းဆိုရင္ န.အ.ဖကေတာ့ “လာထား၊ အဲဒါ ဘုန္းၾကီးအတု၊ လာထား၊ အဲဒါ ဘုန္းၾကီးအတု” လုပ္ေနေတာ့တာပဲ။ ငတံုးေတြ မဟုတ္တဲ့ျပည္သူေတြက သိတယ္။ သိေတာ့ ရယ္သြမ္းေသြးၾကတယ္။ တစ္ဖက္ကလဲ ေၾကာက္လာၾကတယ္။ တစ္ဖက္ကလဲ ရြံလာၾကတယ္။ “ဒီေလာက္ မ်ားျပားတဲ့ သိန္းခ်ီတဲ့ သံဃာထုၾကီးကိုမ်ား အတု”တဲ့။ အံ့ၾသစရာေကာင္းပါေလစြ။
တစ္ဖက္ကလဲ အဲဒီလုိ ေျပာရတာ သိပ္မထိေရာက္ေတာ့ “အတုေတြက ဦးေဆာင္လို႔ ႏိုင္ငံေရး ဘာမွ် နာမလည္တဲ့ သံဃာေတာ္ေလးေတြ ပါသြားရတာ”တဲ့။ ((အဲဒီစကားကို ေသခ်ာစဥ္းစား ၾကည့္ပါ။))သိန္းခ်ီေနတဲ့ သံဃာထုၾကီး တစ္ရပ္လံုးကို “ေခါင္းမပါတဲ့……ေတြ”လို႔ ေျပာတာနဲ႔ အတူတူ ပါပဲ။ ေသေသခ်ာခ်ာေလး စဥ္းစားၾကည့္ၾကေစလိုပါတယ္။ ဦးဇင္း တစ္ဖက္သက္ေတြးၿပီး ေျပာေနတာ လား၊ သဘာ၀က်စြာ တင္ျပေနတာလားဆိုတာ အတည့္ၾကည့္ရင္ ျမင္ပါလိမ့္မယ္။
အခု…အထက္က ဦးဇင္းဆိုခဲ့တဲ့ အတုရွင္းလင္းခ်က္ အၿမြတ္မွ်ကို ပိုၿပီးခိုင္လံုေစခ်င္လို႔ ဦးဇင္းထပ္ေျပာပါအံုးမယ္။ ဦးဇင္း ကိုယ္တိုင္ဟာ စက္တင္ဘာၿပီးမွ ထြက္လာခဲ့တာပါ။ ဦးဇင္းတို႔ ေက်ာင္းတိုက္က သံဃာေတာ္ေတြဟာ ဘယ္သူရဲ႕ ေစ့ေဆာ္မႈမွ မပါဘဲ ေမတၱာသုတ္၊ ဘုရားဂုဏ္ ေတာ္စသည္ မုိးထဲေလထဲမွာ ရြတ္ဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
(ဒီအေၾကာင္းေတြရဲ႕ အေသးစိတ္ကို တစ္ျခားတစ္ေနရာမွ ဦးဇင္းေရးပါအံုးမယ္။ ဦးဇင္းတို႔ လုပ္ခဲ့တာကို ဆရာေတာ္ေတြကပါ ေနာက္ကေန သြားဖို႔ ေျပာတာပါ။ က်န္ခဲ့တဲ့ ဦးဇင္း သံုးေလးပါးကို “ဘာလို႔ မလိုက္တာလဲ” ေမးၾကည့္ေတာ့ “ဒီေကာင္ေတြက တကယ္ပစ္မွာ၊ တကယ္ဖမ္းမွာ၊ တပည့္ေတာ္ကို ဖမ္းတာအေရးမၾကီးဘူး၊ တပည့္ေတာ္ မိဘေတြကို ေဆြမ်ိဳးေတြကို ဒုကၡေပးမွာ”လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဦးဇင္းေျပာခ်င္တာက ပရိတ္ထြက္ရြတ္တဲ့ သံဃာေတြကလဲ န.အ.ဖကို မၾကိဳက္ဘူး၊ က်န္ခဲ့တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာလဲ န.အ.ဖ ေပးထားတဲ့ သခၤန္းစာေတြနဲ႔ ေၾကာက္လို႔သာျဖစ္တယ္။ ၾကိဳက္ေတာ့ မၾကိဳက္ဘူး။ အဲဒါကို ေျပာခ်င္တာပါ။
လြတ္လပ္စြာ တင္ျပခြင့္လဲရွိ၊ အရမ္းကာေရာ ဖမ္းဆီးျခင္းေတြသာ မရွိဘူး၊ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြကို ဒုကၡမေပးဘူးသာဆိုရင္ ဘဲြ႕အမွန္၊ ေက်ာင္းအမွန္ေတြထည့္ၿပီး ေရးလိုက္ခ်င္ ပါတယ္။…..ဒါေပမယ့္….။
တစ္ခ်ိဳ႕ေက်ာင္းေတြမွာဆိုရင္ အသက္အရြယ္ၾကီးရင့္တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြကိုယ္တိုင္ ထိပ္ဆံုးက ေမတၱာပို႔လိုက္လာတာတို႔၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေက်ာင္းဆိုရင္ ရဟန္းငယ္ေတြကို သြားၾကဖို႔ ျပည္သူေတြအတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကဖို႔တိုက္တြန္းတာကို သတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ ဒကာေလးတို႔ ေျပာသလိုဆိုရင္ အဆိုပါ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြဟာလဲ ကိုယ္ပိုင္ဦးေႏွာက္မရွိသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ စာဖတ္သူ သေဘာေပါက္ပါတယ္)
“ဘုန္းၾကီးဆႏၵျပတဲ့အထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးသမား ဘယ္ေလာက္ပါလဲဆုိတာ ဘယ္သူသိႏုိင္ မလဲ”တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒကာေလးတို႔ေျပာတာ မွန္ပါတယ္။ ဒီေလာက္သိန္းခ်ီေနတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ အထဲမွာဆိုေတာ့ တိတိက်က် ဘယ္သိႏုိင္ပါ့မလဲ။
“ဒါလုပ္ရင္ဒါျဖစ္မယ္ကုိ သိရဲ႕သားနဲ႕ ဘာလုိ႕ လုပ္ေနတာလဲ”တဲ့။ ဦးဇင္း သိပ္ရွင္းျပစရာ မလိုဘူးထင္ပါတယ္။ ဒါလုပ္ရင္ န.အ.ဖကေတာ့ ခ်မွာပဲ၊ ေဆာ္မွာပဲ။ ဦးဇင္းတို႔ မသိဘဲေနမလား။ အထက္က စကားရဲ႕ေလသံနဲ႔ အသြားအလာကို ေသခ်ာၾကည့္ပါ။ ဆရာလုပ္သလိုလို၊ ရဟန္းေတာ္ ေတြကို မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္ေနတယ္ဆိုၿပီး ေစာ္ကားေနသလိုလို၊ န.အ.ဖရဲ႕ လုပ္ေလ့လုပ္ထ ရွိတာေတြကို ၀န္ခံေနသလိုလို ျဖစ္ေနပါတယ္။
“ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ တပ္မေတာ္ဟာ ျပည္သူေတြထပ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတယ္ ဆုိတာကုိ သိေစခ်င္တယ္”တဲ့။ အဲဒီစကားကိုေတာ့ ဦးဇင္းက လက္ဖ်ားခါသြားၿပီ။ “တပ္မေတာ္သာ အမိ၊ တပ္မေတာ္သာ အဖ”ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ ဆက္စပ္စဥ္းစားမိပါတယ္။ အဲဒီစကားကိုၾကည့္ၿပီး စာဖတ္သူေတြပဲ တာ၀န္ေပးပါတယ္။
“ဆန္႕က်င္ေရးအဖြဲ႕အစည္းကေရာ ဘယ္ေလာက္နားလည္ပါသလဲလုိ႕ ေမးခ်င္ပါတယ္”တဲ့။ အဲဒီစကားကို ဦးဇင္းေျဖရင္ တစ္ဖက္ကို ကာကြယ္ေပးရာက်ေနတယ္လို႔ စြပ္စြဲေနမလား။ ဒါေပမယ့္ ေျပာသင့္သေလာက္ေတာ့ ေျပာရမယ္ထင္တယ္။ “အတိုက္အခံေတြထဲက ဘယ္သူက သာသနာေရး ၀န္ၾကီးဌာနမွာ ရွိသလဲ”။
ဦးဇင္းေျပာခဲ့တာက “သာသနာေရးနားမလည္ဘဲ နားလည္တဲ့ဘုန္းၾကီးေတြကို ဆရာလုပ္၊ လာဘ္ေတြစား၊ အဂတိေတြလိုက္စားေနတာဟာ သာသနာအတြက္မေကာင္းဘူး”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ေျပာခဲ့တာေလ။ လာဘ္စားတာကိုေတာ့ ျငင္းၾကလိမ့္မယ္မထင္ဘူး။ ဗုဒၶဘာသာဆီကလဲစားတယ္၊ အစၥလာဟ္ဆီကလဲစားတယ္။ ခရစ္ယာန္ဆီကလဲစားတယ္။ စားတယ္။ ရရင္အကုန္စားတယ္။ ဦးဇင္း ေျပာတာလြန္တယ္ထင္ရင္ အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးကို ျပန္ၿပီး စံုစမ္းလိုက္ပါအံုး။ ျပန္ဖတ္ၾကည့္လိုက္ ပါအံုး ဒကာေလးေရ။ အတိုက္အခံေတြက သာသနာေရးကို တကယ္နားလည္တယ္ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ကို ဘာလို႔ ဇြတ္ဆြဲယူပစ္ ရတာလဲ။ ဦးဇင္းမဆိုလိုဘူးဆိုတာကို ဒကာေလးမ်ား သိသင့္တယ္ေလ။
အင္း..အင္တာနက္ကိစၥကလဲ ဆိုရအံုးမယ္။ တိုးတက္တဲ့ အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးမွာ ကိုယ္ပိုင္ၿဂိဳဟ္တုမရွိတာ ဦးဇင္းသိတာေပါ့။ ဦးဇင္းေျပာခဲ့တာ အရွင္းၾကီးပါ။ အဓိကအခ်က္က ႏွစ္ခုပဲ။ (ေျပာျပမယ္ဆိုရင္အခ်က္ေတြက အမ်ားၾကီး)။ တစ္ခုက “ႏိုင္ငံေရးစာေပမ်ား မဖတ္ရဆိုတာဟာ ျပည္သူကို ဒီလိုမေနနဲ႔၊ ဒီလိုေန”လို႔ ေျပာသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ထစ္ခနဲရွိ အင္တာနက္ဆိုင္ေတြကို အာဏာပိုင္ေတြက မ်က္ေစာင္းထိုးတဲ့ကိစၥ။ ဒါကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက အင္တာနက္ဆိုင္ရွိတဲ့သူတိုင္း သိပါတယ္။ ဥပမာတစ္ခု ဦးဇင္း ေျပာျပမယ္ေနာ္။ စက္တင္ဘာ အေရးအခင္းက အင္တာနက္ကို ဂ်ီေမးလ္ကိုေတာင္ ပိတ္ပစ္တယ္။ အဲဒီလို ပိတ္ပစ္တာဟာ ျပည္သူေတြကို “မင္းတို႔က ဦးေႏွာက္သိပ္မရွိဘူး၊ ေတာ္ၾကာ ဟိုေကာင္ေတြ ေျပာတာ အဟုတ္ထင္ ေနလိမ့္မယ္၊ မၾကည့္ၾကနဲ႔”လို႔ ေျပာသလိုၾကီး ျဖစ္မေနဘူးလား။ အဲဒါကို ေျပာခဲ့တာေလ။ ရွင္းပါတယ္ေနာ္ ဒကာေလး။ မုန္တိုင္းကာလ အင္တာနက္ဆိုင္ေတြရဲ႕အေျခအေနေတြကိုလဲ စံုစမ္း ၾကည့္လိုက္ပါအံုး။
ဦးဇင္းေရးခဲ့တာေတြကို ဒကာေလး တကယ္ေ၀ဖန္ခ်င္တယ္၊ ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္ဆိုရင္
၁။ ဦးဇင္းေျပာတဲ့ သီရိလကၤာသံဃာ ၉၉.၉%ရာခိုင္းႏႈန္းခန္႔၊ က်န္ႏိုင္ငံကလူေတြ ၈၀%ရာခိုင္ ႏႈန္းခန္႔ဟာ န.အ.ဖနဲ႔ဆန္႔က်င္တယ္လို႔ဆိုထားတာဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္မျဖစ္ ႏိုင္ဘူး။
၂။ ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ မိသားစု၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအားလံုးကို စြန္႔လႊတ္ၿပီးလုပ္ ေဆာင္ေနတဲ့သူေတြကို ျပည္သူ႕အေရးေဆာင္ရြက္တယ္လို႔ ဆိုထားတာဟာ ဘာေၾကာင့္ လက္ခံတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လက္မခံဘူး။
၃။ ဘာလြတ္လပ္ခြင့္မွ မရွိဘူးလို႔ဆိုထားတာဟာ ယုတၱိရွိတယ္၊ မရွိဘူး။
၄။ စစ္တပ္အသစ္ေတြအတြက္ ဘာနစ္နာေၾကးမွ မရဘဲ ေျမေတြမ်ားစြာ အလကားေပးရတာ ဟုတ္တယ္၊ မဟုတ္ဘူး။
၅။ စစ္ဗိုလ္အကပ္ရွိမွ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ဆိုထားတာဟာ လြန္တယ္၊ မလြန္ဘူး။
၆။ အင္တာနက္ပိတ္ရတာဟာ ျပည္သူေတြကိုခ်စ္လို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ အျခားအေၾကာင္း။
၇။ဆရာေတာ္ ဦးညာဏိႆရအင္တာဗ်ဴး၊ ဦးဇာဂနာအင္တာဗ်ဴးတို႔နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ကေၾကညာ ခ်က္ ဆန္႔က်င္ေနရျခင္းအေၾကာင္း။
အဲဒီအခ်က္ေတြကို ေဆြးေႏြးေ၀ဖန္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ထားတာ။ စာဖတ္သူေတြအေနနဲ႔လဲ အဲဒီလို ဆိုင္တဲ့အခ်က္ေလးေတြကို ေထာက္ျပေ၀ဖန္တာမ်ိဳးပဲ ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကတာပါ။
“ဘာကုိရည္ညြန္းသလဲ ဘယ္သူကုိေျပာေနတာလဲ”တဲ့။ အင္း…မေျပာခ်င္လဲ ေျပာရအံုးမယ္။ ဒကာေလးတို႔ စာဖတ္ရင္ ဥပမာနဲ႔ဥပေမယ်ကို ကြဲေအာင္ဖတ္ရတယ္။ ဥပမာျဖစ္တဲ့ မိန္းကေလး..ကိုပဲ အဓိကထားလိုက္ေတာ့ ဒကာေလးတို႔မွာ ဥပေမယ်က ဘာဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္းမသိေတာ့ဘူး ေပါ့။ ဒကာေလးတို႔က ဘာကို ရည္ညႊန္းတာလဲလို႔ေမးထားေတာ့ ရွင္းျပရတာေပါ့။ မုန္တုိင္းျဖစ္တာက ေမလ၊ ၂-ရက္က။ အဲဒီအခ်ိန္ကေန…..ေမလ ၂၂-ရက္ခန္႔အထိ အကူအညီက ေရာက္သင့္ေရာက္ ထိုက္ပါလွ်က္ မေရာက္၊(ဆရာေတာ္အင္တာဗ်ဴးျပန္ဖတ္)။ ဒုကၡေရာက္ၿပီးတဲ့သူေတြက ေရာက္ၿပီး ကုန္ၿပီ။ ခု…. ႏိုင္ငံတကာမွာ အရွက္တကြဲျဖစ္မွာေၾကာက္ေတာ့ အားလံုး၀င္ခဲ့ပါ၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ကူညီလွည့္ပါလို႔ န.အ.ဖက ဆိုထားတယ္။ ဒုကၡမေရာက္သင့္ဘဲ ေရာက္ခဲ့ရတဲ့သူေတြက ဒုနဲ႔ေဒး။ (ႏိုင္ငံတကာအကူအညီေပးေရးအဖြဲ႕၀င္ေတြရဲ႕မွတ္ခ်က္ေတြၾကည့္)။ ကဲ..ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဥပမာနဲ႔ ဥပေမယ်ကို ကြဲေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ဒကာေလးတို႔ကို ဦးဇင္းမွာခ်င္တာက “ဦးဇင္းက ဒကာေလးတို႔ကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဒကာေတြကို ဆက္ဆံေျပာဆိုသလို ေျပာတယ္။ ဒကာေလးတို႔ကလဲ ဦးဇင္းကို ဗုဒၶဘာသာဦးဇင္းတစ္ပါးကို ေျပာသလိုပဲ” ေျပာေစခ်င္ပါတယ္။ “ဟာ..မရဘူး၊ ဒို႔ဘက္က မဟုတ္ ရင္ေတာ့ ဦးဇင္းေသာ ဘာေသာ နားမလည္ဘူး ေဆာ္မွာပဲ”ဆိုရင္လဲ သေဘာပါပဲ။
ေနာက္ၿပီး ဒကာေလးတို႔ေျပာေျပာေနတဲ့ “ဒီမိုသမားေတြ၊ ဒီမိုသမားေတြ”ဆိုတဲ့အထဲမွာ ဒကာေလးတို႔၊ ဦးဇင္းတို႔ထက္ အသက္သိကၡာဂုဏ္၀ါၾကီးမားတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေတြ၊ ပါတယ္ ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႔။ ဦးဇင္းက ေစတနာနဲ႔ ေျပာတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လိပ္ျပာလံုပါတယ္။ ဒကာေလးတို႔ဘက္က ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ “န ကမၸတိ=မတုန္လႈပ္”ဆိုတာလဲ ၃၈-ျဖာ မဂၤလာထဲမွာ တစ္ပါးအပါအ၀င္ပါပဲ ဒကာေလးတို႔ေရ…။
ျပည္ခ်စ္ဘုန္းဘုန္း
ေခတၱ=သီရိလကၤာႏိုင္ငံ
၄၊ ၆၊ ၀၈။
No comments:
Post a Comment